tips om smink.


• Wonder Powder - Gobi, min favofavvorit i sminkväskan. det är ett mineralpuder som gör underverk, hyn blir slät och fint brun samtidigt som att det får i sig massa E-vitaminer och får andas. rekommenderas starkt. blir ditt för circa 400:- från MakeUpStore.

• Gethårsborste, gjord av hår från get. mycket lättare applicering då borsten är väldigt mjuk och fast, sen är stråna mycket mycket tätare. det finns faktiskt vissa som inte är så farligt dyra, 59:- skulle vara det billigaste tror jag. Min är från FACE sthlm k´mr inte ihåg vad det gick på.


När du behöver spackel i nöd, är nog det bästa jag någonson använt Cover All Mix (som kenza skrev om ngn gång) den täcker verkligen allt! man ser dock ut som ett spöke efter användning så ett bra puder är ett måste. i denna lilla burk fylld med mirakel finns det tre färger så du kan mixa och matcha till din hudton (till höger om bilden) även detta från Make Up Store, något runt 200:- tror jag.

• (till vänster om bilden) Make Up Stores egna Studio Foundation är en lite lättare som inte täcker lika mycket, inte som concealer då utan som en foundation. finns i nästan alla hudtoner och är väldigt bra för t.ex mörka ringar. priset kommer jag tyvärr inte ihåg.


• MicroShadow är som en lätt guldnyans, ävänds som ögonskugga och skimmer och sitter som sten! lite av det här på övre kindbenen och sen lite på nästippen och sen "sudda" ut med en lite borste och man ser hur fräsch som helst ut! lätt rekommenderat. även detta från Make Up Store 149:- (om jag minns rätt)

ingen hemlighet heller att jag älskar liquid eye-liner, det har jag nästan varje dag och det har jag köpt nytt från FACE sthlm..en liten smal pensel och en lite burk som ser ut som ögonskugga, man blöter ner penseln lite och använder det som vattenfärg och men penseln ritar man på ögonlocket. tusen gånger lättare än vanlig.

sen till sist maskaran, många hålle inte med mig här tror jag men jag anser att nästan vilken maskara som helst är bra! knepet är att jobba med borsten och bearbeta fransarna, ta din tid och jobba med dem. så funkar nog vilken maskara som helst.

hoppas ni fick lite tips! puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0